Jak założyć pocztę studencką

Zapewne słyszeliście już, że pracownicy i studenci Uniwersytetu Warszawskiego powinni w oficjalnych kontaktach posługiwać się adresem e-mail związanym z UW. Niektóre Wydziały posiadają serwery pocztowe, na których zakładają konta swoim studentom. Wszyscy inni mogą założyć konto w centralnej poczcie studenckiej, działającej w domenie @student.uw.edu.pl. Przez kilka ostatnich lat poczta ta była oparta o własne rozwiązania Uniwersytetu, zaś od 2012 roku działa w oparciu o usługę Google Apps. W pewnym uproszczeniu – Google Apps jest to Gmail działający w domenie uniwersyteckiej, czyli z adresami o postaci @student.uw.edu.pl. Zarządzaniem w dalszym ciągu zajmują się administratorzy z Działu Sieci Komputerowych UW.

Twój nowy adres pocztowy to: login@student.uw.edu.pl

Twoje hasło do poczty: hasło

Do poczty można się zalogować pod adresem: https://gmail.com

używając pełnego adresu e-mail i powyższego hasła. Hasło można zmienić w każdej chwili w ustawieniach poczty. Jest ono niezależne od Waszego hasła w Centralnym Systemie Uwierzytelniania (używanym m.in. w USOSwebie i rejestracji żetonowej). W przypadku zapomnienia hasła do Google Apps prosimy o skorzystanie z serwisu https://wp.uw.edu.pl, gdzie będzie można ustalić nowe.

W przypadku problemów z pocztą, których nie rozwiązuje pomoc na stronach Google, prosimy o kontakt pod adresem helpdesk@uw.edu.pl.